مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آخرین خبرها از افزایش حقوق کارمندان و افزایش سن بازنشستگان

به گزارش گروه وبگردی نرم افزار حسابداری و اتوماسیون اداری ارگس - آخرین خبرها از افزایش حقوق کارمندان و افزایش سن بازنشستگان در زیر می آید.

 

افزایش حقوق و دستمزد کارمندان مقوله پیچیده ای است که نمی توان به سادگی درباره آن صحبت نمود. اگر حقوق و دستمزد کارمندان و کارگران را اضافه کنیم حالا چه کارمندان اداری و چه غیر اداری باشند، آنگاه فشار زیادی به کارفرمایان می آید و اگر حقوق و دستمزد کارمندان اداری و غیر اداری را کم کنیم معیشت برای آنها سخت شده و کاهش قدرت خرید آنها یعنی کاهش فروش کالاهای تولیدی و در نتیجه ضرر به تولید و بالا رفتن بهای تمام شده محصولات تولیدی.

زهرا سعیدی مبارکه عضو فراکسیون زنان مجلس ضمن تاکید بر افزایش سن استخدام در سازمان‌های دولتی به ۳۵ سال، گفت: با توجه به ضرورت موضوع پس از آسیب‌شناسی و بررسی مسئله، طرحی را در این زمینه تهیه و ارائه خواهیم کرد.

 به گزارش نرم افزار حسابداری و اتوماسیون اداری و به نقل از خانه ملت محمد خدابخشی سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه، در تشریح نشست امروز کمیسیون متبوع خود گفت:بر اساس مصوبه کمیسیون دولت مکلف شد به جانبازان زیر ۲۵ درصد و رزمندگان معسر و غیرشاغل با حداقل ۶ ماه حضور در جبهه حقوق و دستمزد پرداخت کند.

افزایش حقوق و دستمزد کارمندان

وی در تشریح نشست کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه گفت: در این نشست مواد ۱۱ و ۱۲ لایحه برنامه ششم توسعه بررسی و افزایش حقوق و دستمزد کارکنان در هر سال مورد بحث قرار گرفت که بر اساس آن ، به منظور حفظ قدرت خرید کارکنان دستگاه های اجرایی به دولت اجازه داده شد، متناسب با نرخ تورم هر سال نسبت به افزایش حقوق کارکنان اقدام کند.

حقوق و دستمزد یکی از زیر سیستم های نرم افزار جامع منابع انسانی است که معمولا در نرم افزار حسابداری یکپارچه وجود دارد. نرم افزارهای انبار و حسابداری انبار و حقوق و دستمزد جزء لاینفک نرم افزار تولید و بهای تمام شده هستند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه تصریح کرد:از دیگر موارد بحث و بررسی شده در نشست امروز کمیسیون پرداخت عادلانه حقوق و مزایا است، که در این خصوص نیز کمیسیون مصوباتی داشت.

انتقاد از ایجاد تغییر در قوانین بیمه‌ای حقوق و دستمزد

عبدالرضا مصری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با انتقاد از ایجاد تغییر در قوانین بیمه‌ای، گفت: تغییر در قوانین بیمه و بازنشستگی صندوق ها را دچار مشکل می‌کند.

وی درخصوص صحبت‌های رییس امور رفاه سازمان برنامه و بودجه مبنی بر اینکه نمی‌توان موضوع حل مشکلات صندوق های بازنشستگی را در لایحه برنامه ششم گنجاند، گفت: این گفته به هیچ عنوان صحیح نیست زیرا یکی از برنامه‌های کشور در پنج سال آینده رسیدگی به شرایط و وضعیت صندوق های بازنشستگی است اما چگونگی این رسیدگی دارای راهکارهای مختلفی مانند ارایه لایحه، طرح یا بررسی توام این دو با یکدیگر است.

نماینده مردم کرمانشاه درمجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در سال اول اجرای برنامه ششم باید وضعیت صندوق‌های بازنشستگی روشن شود، افزود: می‌توان دولت را مکلف به ارایه ساز وکارهایی برای حل مشکلات صندوق‌های بازنشستگی مانند ارایه لایحه کرد بنابراین این موضوع بستگی به تصمیم‌گیری دولت دارد اما می توان در قانون برنامه ششم نیز به این موضوع توجه کرد.

مصری با اشاره به اینکه هیچ دولتی به تامین اجتماعی بودجه نمی دهد، گفت: هم اکنون دولت سهم خود از بیمه کارگران در تامین اجتماعی را پرداخت نکرده که یکی از چالش های اصلی این سازمان بیمه گر است، همچنین یکی دیگری از مشکلات این است که با قوانین بیمه‌ای در کشور به نوعی بازی می شود زیرا بیمه باید براساس محاسبات آماری محاسبه شود یعنی نه حمایتی و نه حاکمیتی است به عنوان مثال بیت المال نیست که در اختیار دولت باشد و هزینه ها را دولت تعیین کند.

 ادامه مقاله در سایت شرکت داده پردازان ارگس

 

وی افزود: در سایر حوزه‌های دیگر غیر از هیات علمی دانشگاه‌ها و جامعه ایثارگران، شرایط سنی برای افراد جهت استخدام در سازمان‌های دولتی به یک مانع تبدیل شده، در حالیکه بر اساس شرایط فعلی جامعه و تعداد بیکاران متولدین دهه ۶۰، سن استخدام و شرط سنی برای شرکت در آزمون‌های استخدامی باید اصلاح شود.

 

 

اتوماسیون اداری 

اتوماسیون اداری ارگس

نرم افزار حسابداری


حقوق و دستمزد یکی از نرم افزارهای حوزه نرم افزار حسابداری و اتوماسیون اداری محسوب می شود. نرم افزار حسابداری باتیس دارای زیر سیتسم حقوق و دستمزد می باشد. 

یکی دیگر از زیر سیتسم های نرم افزار حسابداری باتیس ، نرم افزار انبار و حسابداری انبار است.

نرم افزار حسابداری باتیس 

 

 

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده